WIEL KUSTERS - DUIZE



Die duize ja die duizel
ingenlingen waren er opeens
en zonder ophef ik bedoel
ik zweefde gansgaar niet of als ik wèl
was er geen wankelen eling
alleen zo’n licht besef van
dat je als je zweeft zonder
standpunt bent of hangt of zweeft
of stijgt dus ook niet wankel
elen kunt niet wanklen ku

dus ging ik plus
minus lijnrecht naar de dokter over
het trottoir echt waar
ik ging en hing opeens van kling!
aan een lip die zei:
‘je bloeddruk is oké maar het kan zijn
dat de slag dat de slag
ader in je nek in het nauw
is geraakt door verkalk king van
in het gedrang dus van’

precies weet ik niet niet meer
wat zei de lip – een ding een ring?
dus een gewring met een gering
gewricht waar dan die a
die ader slag slag ader door
loopt zoiets en dat hij daarom

hoopte dat enige oef oefenenige
van dat gewr (atlas en zo) me weer minder
duideduizeling maken zal:

2 x daags 10 x heen en weer
2 x daags 10 x op en neer

thuis zat ik ’s avonds op de rand
gewoon maar van mijn bed dus
wees niet en ik lacht wacht
ik zal en oefende met alle vracht
stroeve draai ingen nooit gedacht
of ik die voldoende deed
tot nu

10 x --> en <--
10 x o + n

en hoopte plots mijn broer te zien
hier links daar rechts misschien
vloer en plafond mijn broer
die stierf toen in zijn nek
brak o wist ik wat pre
cies cis hier o dat

dat ik daaraan denken moest
waar door ik nog ongebroken
in mijn nek mijn broer hier
had en dat ach wat
en alles stink en floer